چیستا یثربی

‏چیستا یثربی‏
What is it?


چیستا یثربی، نویسنده سینما و تلویزیون، در آثاری همچون فیلم سینمایی «دعوت» فعالیت داشته است.

سوابق کاری چیستا یثربی
حواشی چیستا یثربی (0 حاشیه)
نظرات مردم (7 نظر)
احسان اسماعیلی شهمیرزادی
خانم چیستا یثربی کارت خبرنگار بین المللی داشت.
خانم مهتاب مستعان ( خواهر خانم گلاب آدینه) دکترای فلسفه دارند و استاد خانم چیستا یثربی در دانشگاه الزهراء بودند.
0 لایک
0 نظر
1401/01/23
احسان اسماعیلی شهمیرزادی
آقای حسین اسدی سردبیر و مجری کارشناس برنامه اینترنتی " کامنت" خرداد سال ۱۳۹۶ از خانم چیستا یثربی پرسیده بود : « یک ذره سخت حرف زدنتان به خاطر...آسم دارید شما؟ » و خانم یثربی اینگونه پاسخ داد : « نه من پنیک دارم ؛ پنیک تنفسی ، از این بیماری هایی که یک دفعه حس می کنی که راه تنفست را می بندند.تو بمباران ها شروع شد بعد خیلی هم زود تدریس را شروع کردم ، خیلی حرف می زدم.دکتر گفت تو از صبح درس می دهی تا شب ، و تو دورانی که من درس می دادم خودش را نشون نمی داد همین چند سال اخیر خودش را نشون داد سر کار آقای حاتمی کیا ، کارم به بیمارستان رسید؛ بازیگردانی خیلی برایم کار دشواری بود. ببینید پنیک را به " نلی" دادم تو یک زن ؛ از ویژگی های خودم به قهرمان هایم می دهم مثلا آب عادی نمی توانند بخورند ولی آبمیوه را می توانند بخورند ، دادم به "نلی" . بعد همه می گفتند اینها که ویژگی های خودته ! مگه نگفتی "او یک زن" مثلا خودت نیستی "پستچی" فقط خودتی؟! گفتم بابا من از ویژگی های خودم که می توانم قرض بدهم! بله و این آسم را دادم به "نلی".»
0 لایک
0 نظر
1401/01/23
احسان اسماعیلی شهمیرزادی
نمایش تئاتر « آیا تو تا به حال عاشق بوده ای روژانو »( با موضوع دفاع مقدس) نوشته خانم چیستا یثربی با بازی آقای رحیم نوروزی ، خانم ها افسانه ماهیان ، آذر رجبی و نیایش میمندی نژاد ( دختر خانم چیستا یثربی ) سال ۸۵ اجرا شد.
0 لایک
1 نظر
1401/01/19
احسان اسماعیلی شهمیرزادی
دختر خانم چیستا یثربی ۲۹ اردیبهشت ۱۳۷۶ ( یک روز بعد از سالروز فوت پدربزرگش محمدحسین میمندی نژاد) با سزارین به دنیا آمد!
0 لایک
1401/01/23
احسان اسماعیلی شهمیرزادی
ایشان سال ۱۳۷۵ با شارمین میمندی نژاد ازدواج کرد و همان سال آقای حسن فتحی نویسندگی مجموعه تلویزیونی « فردا دیر است » را به ایشان پیشنهاد داد.ایشان هم از تمام تجربیاتی که سالها در بیمارستان روزبه و بعد در معاونت پیشگیری بهزیستی ( آنجا مشاور و مسؤول تئاتردرمانی و مدیر واحد بود ) نگارش را به انجام رساند.آن موقع ایشان ۲۵ ساله بود.
0 لایک
0 نظر
1401/01/19
احسان اسماعیلی شهمیرزادی
خانم چیستا یثربی در برنامه مثلث شیشه ای با اجرای رضا رشیدپور که در تاریخ ۲۵ خرداد ۱۳۸۷ از شبکه پنج سیما پخش شد گفته بود : « من در خدمت آقای جیرانی هم بودم ؛ فیلمنامه ای نوشتیم که هرگز به نتیجه ساخت نرسید.»
0 لایک
0 نظر
1401/01/19
احسان اسماعیلی شهمیرزادی
تله فیلم «ماه از روی سکو » که اواخر دی ماه سال ۱۳۸۸ از شبکه سه سیما پخش شد را ایشان نوشت.
0 لایک
0 نظر
1401/01/19