گیج و پیچیده

‏گیج و پیچیده‏ (1993)
‏Dazed and Confused‏

5.6
رای شما:
0/10
بر اساس رای 8 کاربر
102 دقیقه
کمدی
اکران شده در 1372/11/21

خلاصه داستان فیلم سینمایی گیج و پیچیده
داستان فیلم در سال ۱۹۷۶ در مورد جمعی از پسران یک مدرسه در تگزاس است که گروهی برای خود راه میاندازند و شاگردان تازه وارد را مجبور به هر کاری میکنند…

حواشی فیلم گیج و پیچیده (0 حاشیه)
سوتی های فیلم گیج و پیچیده (0 سوتی)
(متیو مک کانهی): وودرسون: همینو درباره دختر دبیرستانیا دوست دارم. من هرسال بزرگتر میشم، اونا تو همین سنی که هستن میمونن ..
سوالات نظرسنجی ( 8 سوال)

فیلم ارزش یک بار دیدن را دارد؟


فیلم از لحاظ فنی و هنری باکیفیت ساخته شده است؟


تیم بازیگران، نقش‌ها را خوب بازی کردند؟


داستان و ساختار فیلم غیرتکراری و جدید بود؟


حرف و پیام فیلم، مفید و ارزشمند هست؟


بعد از پایان فیلم به آن فکر می‌کردید؟


فضای فیلم با فرهنگ خانواده شما سازگار است؟


فضای فیلم مناسب کودکان است؟

نظر خود را ثبت کنید
ارزیابی مردم از فیلم گیج و پیچیده (از مجموع 2 رای)

ارزش تماشا
10
خوش ساخت
10
بازیگری
10
خلاقانه
10
محتوای مناسب
10
تفکربرانگیز
10
مناسب خانواده‌
10
مناسب کودکان
5
رای شما:
0/10
حداقل کارکتر بررسی: 0 /60
بررسی‌های مردم درباره فیلم گیج و پیچیده (1 بررسی)
حسین پروان
یک هیجان ناب در دل‌ ده هفتاد
مات و مبهوت یا گیج و منگ فیلمی است سراسر فان و جذاب. فیلمی  که تماشگر را بدون اراده وارد داستان ساده ولی‌ جذابش می‌کند چنان  که تماشگر هیچ زمانی از دیدنش خسته نمی شود و با شور اشتیاق بیشتر  دوست دارد دوباره فیلم را ببیند چرا حالا؟
چون رابطه هایی که‌در فیلم است بسیار عمیق و انسانی‌ هستند  و بازیگران فیلم که نیمی از آنها ستاره هایی در آینده شده اند به زیبایی‌ هرچه تمام تر نقش هایشان را ایفا می کنند و فیلم را برای ما جذاب تر میکنند‌.تماشگر حدودا با بیست کاراکتر‌ ا‌صلی در طرف است و همه بیست کاراکتر  اصلی و بقیه کارکتر‌ ها‌ی‌ فرعی‌ همه با هم دوست هستند و این رابطه های شیرین و فضا سازی ای با رنگ های شاد و زیبا‌  فیلم را برای تماشاگر بسیار جذاب می کند و به خاطر‌ جمع زیادی کاراکتر فیلم افت نمیکند ‌که هیچ بلکه‌ جذاب تر هم می‌شود و فیلم از چند جهات مختلف بسیار فیلم مهمی  است،اینکه نیمی از فیلم در ماشین کاراکتر ها میگذرد و نیمی دیگر در شهر.چنان  که هم اطلاعات کاملی را از آمریکای آن دهه طلایی هفتاد را با گشت و گذار کاراکتر ها نشان می دهد و هم به ترکیب غریب و جالب دو زیر شاخه شهری/جاده ای میرسد‌‌. از لحاظ دیگر خود کارگردانی فیلم که تمامی چیز هایی که لینکلیتر را به‌ یک کارگردان مولف‌ و یکی‌ از بزرگان کارگرانی جهان معرفی میکند را‌ در این فیلم میتوان به وضوح دید،در طول فیلم هیچ اتفاق‌ مهمی نمی افتد و فقط شخصیت ها‌ دیالوگ هایی که شاهکار‌ دیالوگ نویسی‌اند را‌ بر زبان می‌آورند چنان که تماشگر عاشق دیالوگ های فیلم می شود و فیلم را با‌ هیجان مثال نزدنی همراه میکند و این فیلم هم مثل تمامی آثار لینکلیتر اثری بومی درباره‌‌زندگی آمریکایی ‌‌است و ویژگی آخر،همان ویژگی که‌ کارهای لینکلیتر که  هم تماشگر عام و هم تماشگر خاص را مجذوب‌خودش میکند،‌مفاهیم فلسفی‌‌ و انسان شناسی‌ عمیق‌‌ فیلم هایش، که در‌ مات و مبهوت هم این مفاهیم به زیبا‌ ترین شکل  حضور دارند مثال‌ زمانی که در‌آخر فیلم چند شخصیت اصلی به‌دل جاده میزنند و دوربین جاده را‌نشان می دهد‌ که جاده در آن صحنه نشانه زندگی است و کاراکتر های فیلم به سوی زندگی خود می روند تا زندگی شان را بسازند.
  مات و مبهوت در کل فیلمی شاد،جذاب و هیجان انگیزی‌است،کارگردانی شاهکاری‌دارد‌‌،بازیگری فوق‌العاده‌‌،تدوینی محشر و داستانی ساده اما دلنشین.فیلم برای‌‌هر‌ تماشگری‌ می تواند جذاب باشد ولی برای‌ تماشگر آمریکایی‌‌ چون فیلم ،فیلم بومی است بسیار جذاب تر خواهد بود .
5 لایک
0 نظر
1398/05/25