با اینکه غالب فیلمهای محمد رسول اف،در ایران اکران نشده یا کمتر دیده شده اند،اما باید گفت،رسول اف فیلمساز بسیار باهوشی است و در آثارش،همیشه حرفی برای گفتن دارد.«لِرد» آخرین ساخته این فیلمساز،یک فیلم ساختارشکن وجسورانه است.رسول اف در لِرد،به نوعی پا را فراتر از خط قرمزها گذاشته و مستقیم و بی پرده،به موضوعاتی چون فساد اداری،ارتشاء،پارتی بازی و بی عدالتی پرداخته وحتی گریزی هم به مشکلات پیروان برخی ادیان(احتمالا بهاییت)زده که هرچند دربرخی موارد،تاحدی غلو شده و اگزجره به نظر میرسد اماپرداختن به چنین مسائلی در سینمای ایران تاکنون بی سابقه بوده است.چینش دقیق و دومینووار عوامل فساد از راس تا ذیل،اشارات مستقیم به فساد اداری گسترده در ادارات و به ویژه شبکه بانکی کشور تا استفاده از المان های بسیار کوچک اما هوشمندانه نظیر پیچیدن پول به اصطلاح کثیف در روزنامه کیهان!وحتی سکانس پیش بینی حکم احتمالی دادگاه خود فیلمساز!همه از نکات قابل توجه فیلم رسول اف به شما میروند ویک پایان بندی هوشمندانه که اشاره به این مثل معروف دارد:«آب،از سرچشمه گِل آلود است»