عضویت از آبان 1395  |  تهران
ستاره 448
بررسی 208
لیست 0
مشارکت 29
راد شهبازی
به نظرم بزرگترین نقص فیلم ، مفهوم زدگی بیش از حد آن است ! بنده هم با این مسئله مخالفم که نباید آثاری بدین شکل مفهومی و مفهوم زده با ستاره های کمدی ساخته میشد یا شاید باید در هنر و تجربه اکران می‌شد ... فیلم قطعا خوب نیست اما دگر نه به این اندازه ای که می فرمائید ، کسی که به فیلم توجه کند ، خود مفهوم را دریافت می کند !
4 لایک
1398/04/09
ممدرضا
مشکل بزرگی که فیلم داره فرمی هست که برای بیان مفهومش انتخاب شده. پیام نهایی فیلمنامه بین هزاران قاب رنگانگ و بازیگران دروغین پنهان شده. قطعا اگر کاهانی به یک شکل دیگه عصاره فیلم رو بیان میکرد موفق تر بود.
1 لایک
1398/04/09
محمدامین مهراد
کاملا موافقم ! اصلا قابل دیدن نبود .
0 لایک
1398/04/10
کامیاب کریمی
فوری : فیلم سینمایی خانم یایا به کارگردانی عبدالرضا کاهانی مزخرف ترین فیلم سینمای ایران لقب گرفت.
1 لایک
1398/04/11
حامد باتی
جناب شهبازی مفهوم این فیلم چیه؟مردان بازاری که زنان سنتی در خانه دارند و چشمشون دنبال دختران رنگ و وارنگ دیگر است؟یا اونایی که پول بیشتری دارند برای رسیدن به رنگ و لعاب بیشتر به پاتایا سفر میکنند؟یا مفهوم دیگر اینکه زیرآب کسی را نزنید(امین حیایی) چون چوب خدا صدا ندارد! بعد این 2 مفهوم رو 1.5 ساعت در فیلم بالا پایین کنیم نه دیالوگ خاصی نه بازی خاصی از بازیگران.بله شاید بهتر بود در هنروتجربه اکران بشه تماشاگر تکلیفش رو بدونه.بحث توقع از کارگردان هست شاید اگه اصغر تفرشی کارگردان فیلم بود انقدر انتقاد وارد نبود ولی کاهانی با استراحت مطلق ، اسب حیوان نجیبی است ، بی خود بی جهت و هیچ این فیلم افتضاحی بیش نبود
0 لایک
1398/04/15
راد شهبازی
خانم یایا نماد دولت امروزی است که به زبان دیگری به مردم سخن می گوید ؛ هر لحظه که آزرده خاطر شود ، فرد خطاکار را به زندان منتقل می کند ... دو کارکتر اصلی فیلم به تعبیری نماد خود کاهانی هستند ، فیلم نمایانگر آن است که این افراد هیچ قصد بدی ندارند اما جامعه با آنان به بدترین شکل ممکن رفتار می کند و آنان را سانسور می کنند (سانسوری که خود معضلی برای کاهانی است و تعداد زیادی از فیلمهای او تاکنون اکران نشده اند) در اینجا کاهانی مجبور می شود به خنثی ترین شکل ممکن حرف های خود را بزند !
درپایان فیلم نیز نظاره گر هستیم که گویا تمام این اتفاقات ، خیال و توهم کارکترهای اصلی بوده است ؛ به بیانی دیگر یعنی هیچکدام از این واقعیات روز جامعه ، حقیقت ندارند و با زبانی انتقادی نباید وجود داشته باشند
همین پیام ها در طول فیلم هیچگاه تبدیل به یک داستان یکدست نمیشوند و در کنار ریتم فیلم به شدت کند حرکت می کند
0 لایک
1398/04/23
اقای سریالی
خیلی نقد مسخره بی خودی بود
0 لایک
1399/04/04
حامد باتی
شما بیا آبنبات چوبی ات رو بخور
عصبی نشو شیرت خشک میشه :)))))))))))))))
0 لایک
1399/04/04
اقای سریالی
ببند بابا
0 لایک
1399/04/04
بیوگرافی حامد باتی
حامد باتی هنوز متنی برای معرفی خودش ننوشته است.
ستاره‌ها
448