متری شیش و نیم ! به جرات میتونم بگم که تا الان فیلم پلیسی تو از ایران ندیده بودم ! متری شیش و نیم استانداردهای سبک پلیسی رو تغییر داد و انتظارهارو برد بالا ! جناب فخیم زاده پیش تر خیلی زحمت کشیده بودن تو این ژانر ولی متری شیش و نیم واقعی تر و جذاب تر از همه و همه بود واسم. محتوای فیلم رو چندین اقتباس داشتم ازش و چندین حس بهم تزریق کرد، شاید این هنر سعید روستایی باشه که هم پیام چپ رو نشون داد و هم پیام راست ! بالاخره وسط موندن، هم لذت بخشه ! هم اینور خوب نشون داد و هم اونور و هم رئیس کارتلمون رو :) در مورد محتوای متری شیش و نیم خیلی بحث و صحبت هست ! خیلی ! و پایه باشید بحث کنیم در موردش ولی بیشتر الان میخوام در مورد فرم صحبت کنم. کارگردانی سعید روستایی که فوق العاده بود، همه چیز سر جای خودش بود، چندین داستان و فیلم کوتاه تو فیلمش دیده شد، همه جای خودشون بودن البته که سکانس هایی که کات زدن، باعث گنگ بودن بعضی از سکانس ها شد، لحظه مونولوگ و دیالوگ گفتن های کاراکترها کلی پیام داشت ! به قول عزیزی اینکه تو ون پیمان معادی با نمای شهر اونجوری صحبت میکرد انگار که نماینده مردمه ! بازی ها چقدر خوب بود ! پیمان معادی بعید میدونم دیگه اینجوری بتونه بازی کنه ! خیلی خوب بود ! اون لحظه که به نوید گفت برو و اون خنده و اون نگاه چشم ! اصلا معرکه ! نوید همون نوید همیشگی بود، عصبی، پررو، خلافکار ! هرچند خوب بازی میکرد ولی جدید نبود ! و از همه مهتر قاب بندی و تصویربرداری هومن بهمنش که بی شک نظام فیلم برداری ایران در آینده رهبری خواهد کرد ! فوق العاده بود ! واقعا حقش خورده شد سیمرغ نگرفت ! آهنگی که نداشت به جز 3 سکانس که عامدانه استفاده شد و آهنگ اول فیلم رو دوس داشتم ! بیگ پروداکت که حساب نمیشد ولی پروداکت قوی بود ! دمشون گرم ! 2 بار دیدمش ! عید 2 بار دیگه هم خواهم دید ! نمایش خانگی هم میخرمش ! فقط یه مبحث میمونه که سعید روستایی به زیرکی با ساخت این فیلم و یک سری چپ و راست زدن ها، فضای منطقی برای تثبیت فیلم اولش خواست ایجاد کنه که موفق هم بود ولی همچنان ابد و یک روز از لحاظ محتوا خیلی مصموم میدونم !
شکسته نفسی میفرمائید آرمان جان ولی یه نقد دارم بهت این منفعل شدنت رو دوس ندارم نگاه مصرف گرایانه به منظوم پیدا کردی در صورتی که قبلا جز برترین ارائه دهندگان محتوا بودی ! اون آرمان رو میتونیم ملاقات کنیم ؟
1 لایک
پاسخ دهید
1397/12/09
گزارش شما ارسال شد! متشکریم که در حفظ فضای فرهنگی منظوم ما را یاری میکنید
سلام آقا مرتضی. تحلیلت رو دوست داشتم. مخصوصاً نظری که درباره صحبتهای معادی داخل ون گفتی. اما این فیلم ویترین خوبی داره. ساختار خوبی هم داره. اما من محتوی رو بر فرم ارجح میدونم و دلم میخواد فیلمی ببینم که پیام و مضمونی گیرا داشته باشه و اون پیام و مضمون گیرا رو بصورت دلربا و کششدار بیان کنه. من هیچ دلربایی و غمزه ای در ارائه محتوی از سعید روستایی ندیدم. اما تا دلم خواست سکانس کُشنده و مرگبار و مهیج و باحال و مُچاله کننده دیدم. خب اینو که تو مغزهای کوچک زنگ زده هم دیدیم. اینو که تو لاتاری هم دیدیدم. اینو تو ابد و یک روز هم دیدیم و مُردیم!! پس خلاقیت در تولید محتویِ مؤثر چی میشه؟؟ هرکی راجع به اعتیاد و قاچاقچی و کارتل مواد فیلم بسازه، مردم دوست دارن برن ببینن که چی ساخته. مواد مخدر چون ممنوعه ست، جذابم هست. اما چرا امثال سعید روستایی و مهدویان و آبیار و غیره و ذلک سعی نمیکنن پوز امثال منوچهر هادی و برادران بانکی و غیره رو به خاک بمالن و ثابت کنن که فیلمای آبکی شون حتی اگر 30 میلیارد بفروشه، بازهم امثال این فیلما میتونه 100 میلیارد بفروشه؟؟ چرا نمیای روی محتوی کار کنن؟؟ اینهمه باگ تو یک فیلمنامه عاخه؟؟ نشد که بابا...
0 لایک
پاسخ دهید
1398/01/28
گزارش شما ارسال شد! متشکریم که در حفظ فضای فرهنگی منظوم ما را یاری میکنید
بیوگرافی آرتاس منتیل
The Things We Love Destroy Us Every Time, Lad. Remember That چیزهایی که دوستشون داریم، همیشه ما را نابود میکنند. یادت باشه :)
نگاه مصرف گرایانه به منظوم پیدا کردی در صورتی که قبلا جز برترین ارائه دهندگان محتوا بودی ! اون آرمان رو میتونیم ملاقات کنیم ؟
خیلی کامل و واضح...
منم داشتم به همین فکر می کردم چرا نوید همیشه عصبی و خشن و خلاف کاره😂
تحلیلت رو دوست داشتم. مخصوصاً نظری که درباره صحبتهای معادی داخل ون گفتی.
اما این فیلم ویترین خوبی داره. ساختار خوبی هم داره. اما من محتوی رو بر فرم ارجح میدونم و دلم میخواد فیلمی ببینم که پیام و مضمونی گیرا داشته باشه و اون پیام و مضمون گیرا رو بصورت دلربا و کششدار بیان کنه. من هیچ دلربایی و غمزه ای در ارائه محتوی از سعید روستایی ندیدم. اما تا دلم خواست سکانس کُشنده و مرگبار و مهیج و باحال و مُچاله کننده دیدم. خب اینو که تو مغزهای کوچک زنگ زده هم دیدیم. اینو که تو لاتاری هم دیدیدم. اینو تو ابد و یک روز هم دیدیم و مُردیم!! پس خلاقیت در تولید محتویِ مؤثر چی میشه؟؟ هرکی راجع به اعتیاد و قاچاقچی و کارتل مواد فیلم بسازه، مردم دوست دارن برن ببینن که چی ساخته. مواد مخدر چون ممنوعه ست، جذابم هست. اما چرا امثال سعید روستایی و مهدویان و آبیار و غیره و ذلک سعی نمیکنن پوز امثال منوچهر هادی و برادران بانکی و غیره رو به خاک بمالن و ثابت کنن که فیلمای آبکی شون حتی اگر 30 میلیارد بفروشه، بازهم امثال این فیلما میتونه 100 میلیارد بفروشه؟؟ چرا نمیای روی محتوی کار کنن؟؟ اینهمه باگ تو یک فیلمنامه عاخه؟؟ نشد که بابا...